Gündem

Karbonmonoksit Zehirlenmesine Karşı Uyarı

Karbonmonoksit Zehirlenmesine Karşı Uyarı

gundemsivas
gundemsivas
Editör
28 Kasım 2024 04:35

Ardahan-BHA

Ardahan Devlet Hastanesi, kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte artış gösteren karbonmonoksit zehirlenmelerine karşı vatandaşları uyardı.

Yapılan açıklamada, karbonmonoksitin renksiz, tatsız, kokusuz ve yanıcı bir gaz olduğuna dikkat çekilerek, bu gazın solunum yoluyla vücuda girerek doğrudan kana geçtiği ve oksijen alımını engelleyerek ciddi zehirlenmelere hatta ölüme neden olabileceği belirtildi.

 

Tehlike Nerelerde Oluşur?
Açıklamada, karbonmonoksit zehirlenmelerinin genellikle kapalı alanlarda şu nedenlerle meydana geldiği ifade edildi:

  • Açık ocakların kapalı ortamlarda kullanılması
  • Bacası çekmeyen veya arızalı olan sobalar
  • Şofbenlerden sızan gazlar
  • Bacasız gaz sobalarındaki yakıtın tam yanmaması

Erken Müdahale Hayat Kurtarır
Hastane yetkilileri, karbonmonoksit zehirlenmelerinin belirtileri arasında baş ağrısı, baş dönmesi, mide bulantısı, halsizlik ve bilinç kaybının yer aldığını hatırlattı. Bu belirtiler görüldüğünde hızlı bir şekilde açık havaya çıkılması ve en kısa sürede tıbbi yardım alınması gerektiği vurgulandı. Zamanında müdahale edilmemesi durumunda zehirlenmelerin ölümle sonuçlanabileceği ifade edildi.

Önlem Alın, Hayatınızı Koruyun
Ardahan Devlet Hastanesi, vatandaşlara şu önlemleri almalarını tavsiye etti:

  • Sobanın kurulumunu doğru şekilde yapmak ve baca temizliğini düzenli olarak gerçekleştirmek
  • Şofben ve gaz sobalarının kullanımında dikkatli olmak
  • Kapalı alanlarda hava sirkülasyonunu sağlamak

 

Yorum Yap

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar

0 yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!