Ekonomi

Türkiye-Endonezya Ticaretinde 10 Milyar Dolar Hedefi ve Stratejik Ortaklık

Türkiye-Endonezya Ticaretinde 10 Milyar Dolar Hedefi ve Stratejik Ortaklık

gundemsivas
gundemsivas
Editör
15 Ekim 2025 16:21

Türkiye ve Endonezya Stratejik Ortaklığına Güçlü Vurgu


Ticaret Bakan Yardımcısı Mustafa Tuzcu, Türkiye ile Endonezya arasındaki diplomatik ilişkilerin 75. yılı kapsamında düzenlenen Türkiye

  • Endonezya Ortaklık Forumu'nda önemli açıklamalarda bulundu. Forum, SETA Vakfı, Endonezya Dışişleri Bakanlığı Strateji Ajansı ve Endonezya'nın Ankara Büyükelçiliği iş birliğiyle gerçekleştirildi.


  • 10 Milyar Dolar Hedefi ve Somut İş Birliği Alanları


    Bakan Yardımcısı Tuzcu, açılış konuşmasında Cumhurbaşkanı tarafından ortaya konan 10 milyar dolarlık ticaret hedefini vurguladı. Bu hedef doğrultusunda, iki ülke arasında geliştirilmesi planlanan somut iş birliği fırsatlarına dikkat çekti. Bu kapsamdaki öncelikli sektörler şunlardır:



    • Ticaret

    • Yatırım

    • Savunma Sanayii

    • Altyapı Projeleri

    • Teknoloji


Ortaklığın Geleceği: Yatırım ve Teknoloji Odaklı Yaklaşım


Mustafa Tuzcu, mevcut stratejik ortaklığın geleceğine ilişkin de önemli mesajlar verdi. Türkiye olarak, bu ortaklığı yatırım ve teknoloji temelli yeni iş birlikleri ile daha ileri bir seviyeye taşıma konusundaki kararlılıklarını dile getirdi. Bu açıklama, ikili ilişkilerin gelecek vizyonunu şekillendiren önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Yorum Yap

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorumlar

0 yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!