Tarım ve Orman Bakanlığı’nın balıklandırma çalışmaları kapsamında Sivas’ın İmranlı ilçesindeki göl ve göletlere 600 bin yavru sazan balığı bırakıldı.
İmranlı’da Balıklandırma Çalışması
Sivas’ın İmranlı ilçesinde Delice Göleti ve Kızılırmak Barajı’na 600 bin yavru sazan balığı bırakıldı. Program, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen “İç Suların Balıklandırılması Projesi” kapsamında gerçekleştirildi.
600 Bin Yavru Sazan Doğaya Salındı
Balıklandırma çalışmaları çerçevesinde doğaya bırakılan yavru sazanların, göl ve göletlerdeki ekosistemi güçlendirmesi ve balık popülasyonunu artırması hedefleniyor. Sürdürülen projeyle hem bölgedeki biyolojik çeşitliliğin korunması hem de balıkçılığın geliştirilmesi amaçlanıyor.
Programa Kaymakam Fatma Bayalan da Katıldı
Delice Göleti’nde gerçekleştirilen programa İmranlı Kaymakamı Fatma Bayalan da katıldı. Bayalan, projelerin hem ekolojik denge hem de bölge ekonomisi açısından önemli olduğunu belirterek emeği geçenlere teşekkür etti.
Tarım ve Orman Bakanlığı’ndan Destek
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yürüttüğü iç suların balıklandırılması projesiyle Türkiye genelinde her yıl milyonlarca yavru balık göl, gölet ve barajlara bırakılıyor. Tarım ve Orman Bakanlığı, bu çalışmalarla sürdürülebilir balıkçılığın desteklendiğini vurguluyor.
Bölge Halkına Katkı
Balıklandırma çalışmasının, özellikle amatör balıkçılık ve yöre halkının ekonomik faaliyetlerine katkı sunacağı ifade ediliyor. Yavru sazanların büyüyerek bölge balıkçılığına değer katması bekleniyor. Güncel gelişmelere Gündem Sivas üzerinden ulaşabilirsiniz.
Sonuç
Sivas’ın İmranlı ilçesindeki Delice Göleti ve Kızılırmak Barajı’na bırakılan 600 bin yavru sazan balığı, hem ekolojik dengeye hem de bölge ekonomisine katkı sağlayacak.