Sivas Belediyesi, Tecer Dağı Taş Ocağı’nı Faaliyete Geçirerek Yıllık Yüz Milyonlarca Lira Tasarruf Sağlayacak
25 Yıl Sonra Tecer Dağı Taş Ocağı Faaliyete Geçti!
Sivas Belediyesi’nden Agrega Üretiminde Büyük Hamle!
Tecer Taş Ocağı ile Yollara Kalite Geliyor!
Başkan Uzun: “Taş Ocağı Şehrimize Değer Katacak!”
Sivas Belediyesi, yıllardır atıl durumda bekleyen Tecer Dağı Taş Ocağı’nı başlatılan çalışmalar sonucunda, yaklaşık 25 önce ruhsatlandırılan ancak faaliyete geçirilmeyen tesis için gerekli izinlerin alınmasının ardından faaliyetlere başladı.
Kamu kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmanın ve sürdürülebilir belediyecilik faaliyetlerinin en güzel örneklerinden biri olan İşhan ve Tecer Taş ocakları Sivas Belediyesine her yıl milyonlarca liralık tasarruf etme imkânı sağlayacak.
25 YIL SONRA TAŞ OCAĞINA GİDEN VE YERİNDE İNCELEMELERDE BULUNAN BAŞKAN ADEM UZUN, "SEBEBİNİ ANLAYAMADIĞIMIZ BİR ŞEKİLDE BU TAŞ OCAĞI ATIL BİR VAZİYETTE BEKLİYORDU. BEN VE EKİP ARKADAŞLARIM, KAPSAMLI BİR ARAŞTIRMA SÜRECİNDEN SONRA TAŞ OCAĞINI FAALİYETE GEÇİRME KARARI ALDIK. ARTIK ASFALTTA KULLANACAĞIMIZ AGREGA VE TAŞLARIMIZI KENDİ OCAKLARIMIZDAN TEMİN EDECEĞİZ (CİHAN BİÇER/SİVAS-İHA)
Sivas Belediyesi, yıllardır atıl durumda bekleyen Tecer Dağı Taş Ocağı'nı başlatılan çalışmalar sonucunda, yaklaşık 25 önce ruhsatlandırılan ancak faaliyete geçirilmeyen tesis için gerekli izinlerin alınmasının ardından faaliyetlere başladı.
Güçlenen araç filosuyla taş ocağını kendi imkânlarıyla işletecek olan Sivas Belediyesinin bu hamlesi tarihi bir adım olarak nitelendiriliyor. Taş ocağının devreye girmesiyle birlikte, belediyenin asfalt ve yol yapımında kullandığı taş ve agrega ihtiyacı artık özel şirketlerden değil, belediyenin kendi kaynaklarından karşılanacak. Sivas belediyesi bütçesine her yıl yüz milyonlarca lira tasarruf sağlanacak.
25 YIL SONRA TAŞ OCAĞINA GİDEN VE YERİNDE İNCELEMELERDE BULUNAN BAŞKAN ADEM UZUN, "SEBEBİNİ ANLAYAMADIĞIMIZ BİR ŞEKİLDE BU TAŞ OCAĞI ATIL BİR VAZİYETTE BEKLİYORDU. BEN VE EKİP ARKADAŞLARIM, KAPSAMLI BİR ARAŞTIRMA SÜRECİNDEN SONRA TAŞ OCAĞINI FAALİYETE GEÇİRME KARARI ALDIK. ARTIK ASFALTTA KULLANACAĞIMIZ AGREGA VE TAŞLARIMIZI KENDİ OCAKLARIMIZDAN TEMİN EDECEĞİZ (CİHAN BİÇER/SİVAS-İHA)
Sivas Belediyesi, yıllardır atıl durumda bekleyen Tecer Dağı Taş Ocağı'nı başlatılan çalışmalar sonucunda, yaklaşık 25 önce ruhsatlandırılan ancak faaliyete geçirilmeyen tesis için gerekli izinlerin alınmasının ardından faaliyetlere başladı.
25 yıl sonra taş ocağına giden ve yerinde incelemelerde bulunan Başkan Adem Uzun,
"Sebebini anlayamadığımız bir şekilde bu taş ocağı atıl bir vaziyette bekliyordu. Ben ve ekip arkadaşlarım, kapsamlı bir araştırma sürecinden sonra taş ocağını faaliyete geçirme kararı aldık. Artık asfaltta kullanacağımız agrega ve taşlarımızı kendi ocaklarımızdan temin edeceğiz. Konu bana ilk geldiğinde hemen gerekli incelemelerin yapılıp detaylı bir rapor talebinde bulundum. Sonra 10 aylık zorlu bir süreç başladı. Ancak bugün hamdolsun ÇED raporu başta olmak üzere gerekli tüm izinleri aldık ve kısa sürede 80 milyon liralık bir yatırımla tesisi faaliyete geçireceğiz. Artık her yıl yüz milyonlarca liralık bir tasarruf sağlayacağız. Bu aynı zamanda daha çok asfalt, daha çok yeni yol ve daha fazla konfor demek. Bir gün birileri gelir de bu taş ocaklarını yeniden kapatmaya çalışırsa ben onları Allah’a havale ediyorum"
dedi.